Durva támadás: többen is kikeltek magukból az Orbánt ért vádak miatt

Igazságtalan kép Magyarországról - Válasz a Washington Post cikkére

Balla Eszter  – vilag@hetivalasz.hu – 2010.07.27. - 19:20

Nem maradt válasz nélkül a The Washington Post július 19-ei, szokatlanul elfogult és tárgyi tévedésektől sem mentes, Magyarország jobboldali előretörése című írása.

Ahogy azt korábban megírtuk, az említett cikkben Orbán Viktor kormányfőt nacionalizmussal, a jobboldal felkarolásával vádolják a kettős állampolgárság és a készülő médiatörvény alapján.

A lap július 23-i száma közli Jeszenszky Géza, volt washingtoni nagykövet levelét, aki felületesnek, igazságtalannak véli a Magyarországról és a Fideszről rajzolt képet.

Példaként megemlíti, hogy 2002-ben Orbán Viktor nem karolta fel a szélsőjobboldalt, éppen ellenkezőleg, elhatárolódott tőle.  „Bár Washington 2002-ben valóban nem örült, hogy Magyarország a negyedik generációs svéd-angol Grippen vadászgépeket vásárolta meg az amerikaiak F 16-sa helyett, Orbán Viktor nem lett persona non grata vagy pária, ahogy a szerkesztőségi írás tudatta " - véli Jeszenszky, sőt 2002 márciusában a szorosnak ígérkező magyar választások előtt George W. Bush telefonált Orbán Viktornak, és meghívta Washingtonba.

Ugyancsak levelet intézett a szerkesztőséghez az Amerikai Magyar Szövetség elnöke, ifjabb Koszorús Ferenc, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy messze esik az igazságtól a lapnak az az állítása, hogy a kisebbségi jogok felkarolásával és a kettős állampolgárság megadásával az új magyar kormány a szélsőségeket támogatná. „A kettős állampolgárság nem szokatlan Európában. Románia például kettős állampolgárságot ad a Moldáviában élő román kisebbségeknek" - mutat rá Koszorús.

A trianoni békeszerződésre való emlékezés az újság állításával szemben nem megosztó ma Magyarországon- írja a magyar szervezet elnöke.  „Inkább a környező országokban élő magyar kisebbségek elleni diszkrimináció miatt aktuális probléma. Jó példa erre a szlovák nyelvtörvény vagy az, hogy Románia megakadályozza az egykori magyar egyetem ismételt működését. Ha ezek az országok tiszteletben tartanák a kisebbségi jogokat, Trianont a történelemkönyvekbe lehetne száműzni" - szögezi le Koszorús.

A The Washington Post ideológiai és történelmi zavarát mi sem jelzi jobban, hogy a július 19-i magyarellenes írásában Trianonnal kapcsolatban éppen az Amerikai Magyar Szövetség honlapját adja meg linknek, azt a honlapot, amelyik a szerkesztőségi cikkel ellentétben a diktátumot a XX. század egyik nagy tragédiájának tartja, és negatív történelmi hatásait részletesen elemzi.

 

